لیفت صورت با نخ چیست ؟

 

جراحی سنتی لیفت صورت برای جوان سازی صورت و گردن انجام می شود. با این حال، لیفت صورت با نخ گزینه کم تر تهاجمی و قابل دسترس بیماران می باشد.لیفت صورت با نخ یک پروسه لیفت غیر جراحی است. این روش حداقل تهاجمی و برای صورت، گردن و غبغب می باشد که با استفاده از پیشرفت های جدید فن آوری برای سفت کردن پوست شل استفاده می شود. بافت های داخلی پوست را دوباره جوان می کند و آن ها را از شر شکستگی و پیری خلاص می کند.  نخ ها دیده نمی شوند و ظاهر شما را بهبود می بخشند. با تشکیل بافت پشتیبانی به روش طبیعی، نخ ها پوست را محکم می کنند.
لیفت با نخ می تواند بافت شل صورت و گردن شما را تا حدودی از آویزان بودن درآورد . این تکنیک مورد استفاده بر روی صورت و گردن به یکی از مهمترین پیشرفت ها در جوان سازی صورت تبدیل شده است.

لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است ؟

فردی که سلامت روحی و جسمی خوبی داشته باشد و قوام پوست وی ملایم تا متوسط باشد، کاندید مناسبی برای این روش خواهد بود. کسی که سستی پوست شدیدتری داشته باشد، نیاز به عمل جراحی دارد.
هر بیمار منحصر به فرد است و بسته به سن، درجه شلی پوست و ساختار صورت، لیفت با نخ متناسب با هر فرد تنظیم می شود.

اگر به دنبال بهبود قسمت تحتانی صورت خود باشید، بیماران جوان می توانند کاندید خوبی باشند. برای خانم های بین ۲۵ تا ۴۵ سال، لیفت با نخ برای رفع چین و چروک به دلیل علائم اولیه پیری موثر است. با شروع دهه ۵۰، زنان می توانند از لیفت با نخ برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست استفاده کنند.
لیفت صورت با نخ می تواند قسمت بیرونی ابروها، گونه ها، فاصله بین بینی و لب، قسمت های پایین چشم، فک و گردن را درمان کند. بسیاری از این مناطق می توانند همزمان انجام شوند.
این روش غیر جراحی برای گونه های از شکل افتاده، چروک های  پیشانی و غبغب مناسب است. همچنین کسی که ناحیه غبغب یا خطوط عمیقی بین بینی و لب دارد، کاندید مناسبی برای لیفت صورت است.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام میشود ؟

با استفاده از مواد پلی پروپیلن، نخ به یک سوزن نازک وصل می شود و از طریق بافت چربی در زیر سطح پوست وارد پوست می شود. نخ ها قلاب های کوچکی دارند که با استفاده از سوزن از زیر پوست عبور می کنند. قلاب ها پوست را نگه می دارند و می کشند تا پوست دوباره جوان تر شود.
جدیدترین نخ ها قابل حل هستند که خطر عفونت را کاهش می دهد. باکتری ها بدون داشتن ماده خارجی دائمی نمی توانند از سیستم ایمنی بدن پنهان شوند.
لیفت صورت با نخ برش ندارد و این امر فرآیندی آسان تر را برای بیماران به وجود می آورد. روش لیفت با نخ سریع بوده و به طور متوسط حدود ۱ ساعت طول می کشد.

دوام لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ های کاگ بین ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد و معمولاً هیچ زخمی باقی نمی گذارد. حرکت صورت شما ممکن است برای چند هفته محدود باشد، به خصوص اگر زیاد بخندید!

مزایا و معایب لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ فواید زیادی دارد:
به دنبال این روش ، ممکن است برای چند روز تورم و کبودی داشته باشید و مقداری قرمزی در نقاط ورود سوزن ایجاد شود. بیشتر بیماران روز بعد از لیفت یا چند روز بعد به کار خود باز می گردند.

روشی آسان و سریع که در کمتر از بیست دقیقه انجام می شود.

به عنوان یک روش سرپایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی نیست.

روشی حداقل تهاجم با تورم جزئی و دوره بهبودی کوتاه

بدون برش بزرگ

هیچ زخمی یا خونریزی قابل مشاهده ندارد.

مواد مورد استفاده بیولوژیکی و آلرژی زا نیستند.

حداقل احتمال کشش پوست

نتایج فوری برخلاف روش های دیگر

پوست جوان تر و محکم تر به نظر می رسد.

باعث کانتور صورت می شود.

رفع چین و چروک دور چشم

کاهش غبغب

مقرون به صرفه در مقایسه با لیفت کامل صورت

در صورت لزوم قابل استفاده است.

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی لیفتینگ؟

حتی بهترین لیفت با نخ نیز تأثیر چشمگیر و ماندگاری جراحی سنتی را ندارد. جراحی سنتی می تواند خط فک یا پیری گردن پیری را درمان کند. اما این روش یک گزینه مناسب برای بیمارانی که در جستجوی روشی آسان و کم هزینه غیر جراحی برای جوانسازی صورت هستند، می باشد.

نخ های سیلووت البته ماندگاری و قدرت بیشتری دارند

با افزایش سن، اثرات گرانش زمین در چهره ی ما بیشتر نمایان می شود. چربی صورت از بین رفته، گونه ها ضعیف شده خط فک که قبلا سفت بود آرام آرام شروع به شل شدن کرده و قسمت پایینی صورت و گردن دچار افتادگی پوست می شود. پزشکان، این شل شدگی یا افتادگی بافت را پتوز (ptosis) می نامند.
معمولا افتادگی پوست صورت، باعث می شود تا افراد به دنبال جراحی زیبایی صورت باشند. اما روش لیفت با نخ، کمتر تهاجمی بوده و می تواند بافت های شل و آویزان صورت و گردن را در افرادی که جوانسازی کم تا متوسطی نیاز دارند، لیفت و برجسته کند.
لیفت نخ روشی است که در آن بخش های مختلف پوست صورت با استفاده از نخ های مخصوص، بدون نیاز به برش های جراحی لیفت و بالا کشیده می شوند. دو نوع اصلی نخ مورد استفاده می باشد: نخ های کاگ یا خاردار و نخ های صاف یا بدون خار.
این روش برای افرادی با افتادگی (خفیف تا متوسط) صورت که معمولا در محدوده سنی بین 30 تا 50 سال مناسب می باشد. لیفت با نخ معمولا تحت بی حسی موضعی انجام گرفته و ریکاوری عموما سریع می باشد.
لیفت صورت با نخ، روش درمانی سریع با حداقل تهاجم برای کسانی است که پوستشان شروع به افتادگی و شل شدگی کرده است؛ اما هنوز کاندیداهای خوبی برای جراحی لیفت صورت که مقدار زیادی از پوست، چربی و بافت را حذف می کند، نیستند. با استفاده از یک سوزن و نخ های خاردار یا صاف، متخصص پوست می تواند بدون نیاز به برش پوست، پوست گونه ها، ابروها، خطوط فک و گردن را لیفت و سفت کند.
انواع مختلفی از نخ ها وجود دارند و این مسئله می تواند برای بیماران و حتی پزشکان گیج کننده باشد.
به طور کلی، نخها را می توان به نخ های بدون خار و نخ خاردار تقسیم کرد.
نخ های کاگ یا خاردار
این نخ ها نیز بسته به جهت دندانه ها یا خارهایشان، به دسته های مختلفی همچون همگرا و واگرا تقسیم می شوند.
نخ های صاف یا بدون خار
به منظور کشیدن پوست صورت با نخ، بایستی جایی از صورت یا پوست سر، بعنوان لنگرگاه برای نخ عمل کرده و به عبارت دیگر، باید نخ صاف در پوست معلق شود.
نخ های خاردار و بدون خار می توانند به چندین طبقه تقسیم شوند.

پزشک شما ممکن است بسته به میزان لیفت صورت و نیازهای جوانسازی، برای شما نخ های مختلفی را انتخاب کند. جزئیات نخ های مختلف را در اینجا توضیح نمی دهیم، زیرا بحث بسیار تخصصی است. می توانید در طول مشورت با پزشک خود بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید.

لیفت با نخ PDO را می توان به تنهایی و یا همراه با دیگر نخ های لیفت مانند سیلوئت سافت یا با سایر روش های جوانسازی مانند تزریق ژل یا هایفوتراپی ترکیب کرد تا نتیجه بهتری را کسب کرد.

لیفت با نخ چه چیزی را درمان می کند؟

این روش برای افرادی با شل شدگی و افتادگی خفیف تا متوسط بافت های صورت، معمولا در سنین 35 تا 50 سال مناسب است. نواحی که می توان با نخ لیفت کرد عبارتند از:

  1. ابروها
  2. گونه ها
  3. نواحی زیر چشم
  4. خط فک و گردن
  5. چروک در اطراف دهان
  6. خط خنده
  7. خطوط پنجه کلاغی (چروک های اطراف چشم)

نواحی رایج برای لیفت با نخ در افراد جوان تر، گونه ها، پیشانی و ابروها هستند، چرا که اولین نواحی صورت می باشد که شروع به افتادگی می کنند. اگر مقدار قابل توجهی پوست اضافی و افتاده وجود داشته باشد، که معمولا در افراد بالای 60 سال مشاهده می شود، این روش مناسب نمی باشد.
نخ ها عموما هیچ اسکار و جای زخمی به جا نمی گذارند و زمان نقاهت کوتاهی دارند.

اشتراک گذاری این مقاله

نشر در تلگرام
نشر در توییتر
نشر در لینکدین
نشر در پنترست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *